dimecres, 1 d’abril del 2009

Entre les mesures per a solucionar el problema del fracàs escolar aprovades per la Conselleria el divendres 27 de març cal destacar que Educació preveu realitzar exàmens en l'última setmana de juliol. En els mesos de maig i juny també es podran realitzar les classes de reforç, prolongant la jornada escolar a la vesprada, i a més reforçar amb sessions matinals els dissabtes.
La resposta de Font de Mora i del Consell a les estadístiques publicades que situen a la Comunitat Valenciana com un dels líders en fracàs escolar ha sigut d'una banda, dir que la culpa la té ZP per no retirar la LOE i d'altra banda, aprovar un renovat “Pla Èxit”, un paquet de mesures arbitrari, carregat d'improvisació i de propaganda mal intencionada que no han negociat amb ningú, a pesar que Font de Mora, en una ostentació més del seu cinisme, ha afirmat que “estem en un ambient de diàleg intens” i que la seua disposició per a arribar a acords “ segueix oberta”.
Després de dos mesos d'abandó de les mobilitzacions iniciades l'any passat, per a endinsar-nos en un procés negociador, s'ha tornat a posar de manifest que la Conselleria d'Educació no té intenció alguna de canviar el rumb de la seua política educativa, sinó que únicament està usant aquest procés per a continuar-la, de manera fins i tot més flagrant, perquè mostra que la seua única voluntat és dividir i enfrontar als diversos sectors que formen la comunitat educativa i que es van unir en la Plataforma en defensa de l'ensenyança pública.
És el moment de trencar tota negociació i tornar a les mobilitzacions , deixant de costat qualsevol enfrontament sectari, ha de mostrar-se la unitat sindical i de la resta de col·lectius, tornant a convocar assemblees generals a nivell comarcal i provincial que permeten dotar a esta mobilització d'una àmplia base social.

La dimissió d'Alejandro Font de Mora i del seu equip ha de convertir-se en la condició per a tornar a qualsevol procés negociador, com a primer pas cara un compromís seriós, que mostre que es vol canviar el rumb de la desastrosa política educativa que s'ha dut a terme en l'última dècada.