dijous, 11 de desembre del 2008

COMUNICAT PLATAFORMA EN DEFENSA ENSENYAMENT PÚBLIC
València, 9 de desembre de 2008

Les assemblees comarcals ratifiquen la convocatòria de vaga
per al 17D


La creació de plataformes en defensa de l’ensenyament públic d’àmbit comarcal mostra el recolzament de la comunitat educativa a les mobilitzacions. Unes 300 persones assisteixen a les 19 assemblees comarcals de professorat que han convocat conjuntament els sindicats CCOO, UGT i STEPV i la Plataforma per l’Ensenyament Públic. La majoria dels assistents ho han fet en representació del seu centre.
Les assemblees han servit per a valorar la situació actual del conflicte i rellançar la convocatòria de la vaga per al proper 17 de desembre mentre la Conselleria no atenga les peticions de la Plataforma per l’Ensenyament Públic. En algunes assemblees també s’ha decidit crear plataformes per l’ensenyament públic d’àmbit comarcal per fer un seguiment de la problemàtica de la comarca.
Aquesta vaga tanca un trimestre farcit de mobilitzacions del professorat, mares i pares i alumnat al menyspreu i a la degradació en què l'administració educativa està sometent l'ensenyament públic valencià. La vaga, però, no és el final de la mobilització. Mentre no hi haja una resposta positiva de l’administració, la Plataforma continuarà proposant i convocant mobilitzacions els pròxims mesos.

Per què una vaga?

La Plataforma s’ha vist obligada a convocar una jornada de vaga perquè no veu cap intenció de la Conselleria de retirar l’ordre d’EpC i d’obrir un procés de negociació real en els fòrums de decisió (Mesa Sectorial d’Educació i Consell Escolar Valencià) per eixir del conflicte a què ha abocat l’ensenyament públic després d’anys d’aplicar una política educativa amb imposicions, ocurrències i manca de negociació.
La Plataforma ha dit prou a aquesta actitud de l’administració que ens ha dut a tindre més de 1.300 barracots; a concertar el batxillerat; a la retallada de l’atenció logopèdica; a la massificació de les aules; a una matriculació desequilibrada de l’alumnat immigrant; a les classes al juliol; a infraestructures deficients; a l’incompliment dels acords de salut laboral; a la negativa a negociar millores en les condicions laborals del professorat interí, etc.
La Plataforma té el suport de la comunitat educativa i de tots els col·lectius que la conformen: sindicats, associacions de pares i mares, associacions d’alumnes, ADIDE (inspecció educativa), Federació d'Escola Valenciana, associacions de directors i directores. I amb el temps, li han donat suport més col·lectius i entitats cíviques,culturals i socials i tots els partits polítics de l’oposició. El conflicte ja ha deixat de ser un problema estrictament educatiu per convertir-se en un problema social, i bona mostra d’això ha estat l'èxit aclaparador de la manifestació del passat dissabte 29 de novembre.
La societat valenciana ha entés molt bé que ens juguem el futur de l’educació, sobretot ara, que l’administració està preparant la futura Llei Valenciana de l’Educació. Per això, el dia 17 tancarem els centres educatius. El professorat farà la vaga, els pares i mares no duran l'alumnat menut a l’escola i l'alumnat de secundària i batxillerat no aniran a classe.

Quin és l'objectiu de la vaga?

La vaga –igual que les mobilitzacions precedents- pretén fer rectificar l’administració i que retire l'ordre sobre EpC. Però també busca trencar la dinàmica dels darrers mesos plena d’ocurrències i improvisacions per part de Conselleria que han portat el caos als centres docents. Cal establir un calendari de negociació, amb compromisos concrets sobre la plataforma reivindicativa (que incloga l'establiment d'un acord sobre implantació de programes plurilingües des d'Infantil i Primària fins a Secundària, Batxillerat i Cicles Formatius). Aquests acords i compromisos s’han de veure reflectits en la futura Llei Valenciana d’Educació.
Després de la manifestació del 29N, i davant la convocatòria de vaga, el govern valencià ha d'obrir una negociació real i posar les bases per arreglar el conflicte.

Plataforma reivindicativa.

El manifest de la Plataforma per l'Ensenyament Públic contempla una sèrie de reivindicacions que han motivat les actuals mobilitzacions del sector docent. Aquestes reivindicacions són: establiment d'una xarxa pública d'educació infantil, negociació d'un nou Mapa Escolar, eliminació dels barracots, modificació del decret d'admissió de l'alumnat, distribució equilibrada de l'alumnat nouvingut i de compensació educativa,compliment dels acords de la Mesa Sectorial d'Educació i del Comité de Salut Laboral,catalogació lingüística dels llocs de treball, una política de beques per afavorir els sectors més desfavorits... i el cessament immediat de les pressions exercides per la inspecció al professorat i els centres docents.