COMUNICAT DE LA PLATAFORMA EN DEFENSA DE L'ENSENYAMENT PÚBLIC DE LA MARINA BAIXA
MANIFESTACIÓ 1 DE DESEMBRE A ALACANT
NOU CURS, NOVES MOBILITZACIONS
-
Un any més l’Escola Pública torna a ser referent de qualitat, integració i de professionalitat. Un any més els resultats del sistema educatiu públic estan molt per damunt del sistema privat.
I tot això gràcies al treball i esforç de la comunitat educativa.
I tot això gràcies al treball i esforç de la comunitat educativa.
-
Mestres i professors, pares i mares, i alumnes hem aconseguit sobreposar-nos a la incompetència en matèria educativa del govern valencià, encapçalada pel seu president, Francisco Camps, més preocupat en els escàndols interns que en la gestió dels recursos públics, i seguida pel Conseller d’Educació, Alejandro Font de Mora. Un Conseller que lluny de ser cessat o haver dimitit continua en el càrrec, després d’un any de despropòsits, autoritarisme i confrontació. A més a més, el procés negociador, que aconseguirem gràcies a les mobilitzacions, no ha estat gens satisfactori.
-
Amb gestos com aquest i amb la continuïtat del Conseller, Camps pretén mantindre el pols a la comunitat educativa. Un pols que dura ja més d’un any, i que continuem afrontant des de la unitat, amb un nom, el de la Plataforma per l’Ensenyament Públic, i una lema - Amb Aquesta Educació Font de Mora Dimissió-.
Amb gestos com aquest i amb la continuïtat del Conseller, Camps pretén mantindre el pols a la comunitat educativa. Un pols que dura ja més d’un any, i que continuem afrontant des de la unitat, amb un nom, el de la Plataforma per l’Ensenyament Públic, i una lema - Amb Aquesta Educació Font de Mora Dimissió-.
-
Per què no s’acaben de construir els centres necessaris? Per què no hi han els recursos materials i humans que necessitem? Perquè els diners es perden en sobre costes , en lloguers milionaris de barracons o en fundacions privades que reporten a alguns beneficis, que escapen a control parlamentari.
Per què no s’acaben de construir els centres necessaris? Per què no hi han els recursos materials i humans que necessitem? Perquè els diners es perden en sobre costes , en lloguers milionaris de barracons o en fundacions privades que reporten a alguns beneficis, que escapen a control parlamentari.
-
Si l’educació es la garantía del nostre futur, per què els pressupostos generals de la Generalitat enguany rebaixen un 35% a una vintena de partides d'educació, com les destinades a alumnes d'educació especial, foment de l'esport escolar, guarderies, transport i menjador, beques d'universitat, la formació i el reciclatge del professorat, les beques, entre d'altres?
-
Si l’educació de més qualitat i plural és la pública, on el professorat està per oposició o mèrits, i té llibertat de càtedra, per què cada vegada més se van els diners a la privada, on el professorat es designat a dit i no podem parlar en contra del ideari del seu Centre?
Si l’educació de més qualitat i plural és la pública, on el professorat està per oposició o mèrits, i té llibertat de càtedra, per què cada vegada més se van els diners a la privada, on el professorat es designat a dit i no podem parlar en contra del ideari del seu Centre?
-
Ja és hora de respondre a la pregunta de per què tenim el fracàs escolar al 39%, el més alt de l'UE i 7 punts més que la resta de l’Estat. Això és el resultat d’una política educativa arbitraria i erràtica, i de un mal ús dels diners públics. Es fa un ús partidista de l’educació per mantindré determinades clienteles de poder i negoci. La gestió dels diners públics es nefasta, i es deriven fons públics a interessos privats. L’escola pública valenciana també és víctima de la corrupció política.
Ja és hora de respondre a la pregunta de per què tenim el fracàs escolar al 39%, el més alt de l'UE i 7 punts més que la resta de l’Estat. Això és el resultat d’una política educativa arbitraria i erràtica, i de un mal ús dels diners públics. Es fa un ús partidista de l’educació per mantindré determinades clienteles de poder i negoci. La gestió dels diners públics es nefasta, i es deriven fons públics a interessos privats. L’escola pública valenciana també és víctima de la corrupció política.
-
En definitiva, les raons per les quals el curs passat organitzarem tancaments, manifestacions, vagues, classes al pati i altres iniciatives, estan present al curs actual amb la mateixa força, o més encara, que el curs passat.
-
Les persones i entitats que formem part de la Plataforma per l’Ensenyament Públic Marina Baixa creiem fermament en els valors que centren la nostra reivindicació: volem una escola pública, valenciana i de qualitat, i creiem en la participació cívica i en una manera més efectiva de gestionar el recursos públics del sistema educatiu.
-
Per tant, cal continuar treballant. Som optimistes, i ho som perquè tenim la raó. La raó que ens dóna el treball i esforç del dia a dia com a usuaris del sistema educatiu valencià.
Continuem reivindicant el compliment de les 13 mesures de la Plataforma, les mobilitzacions continuaran fins que hi haja un canvi en la política educativa del govern, i ho anem a aconseguir.
Continuem reivindicant el compliment de les 13 mesures de la Plataforma, les mobilitzacions continuaran fins que hi haja un canvi en la política educativa del govern, i ho anem a aconseguir.
-
Per concretar els 13 punts a la nostra comarca, estem preparant un llibre viatger que arreplegue totes les qualitats i totes les mancances de l'educació a la nostra comarca, on volem que cada centre, cada AMPA, cada col·lectiu i tot qui vullga, participe en aquesta iniciativa i ens faça arribar les seues realitats (defensaensenyament@yahoo.es).
-
Finalment, des de la Plataforma en Defensa de l'ensenyament Públic de la Marina Baixa fem una crida a participar de la mobilització de tota la comunitat educativa, i de la societat en general, del proper dia 1 de desembre, a las 19'00 h en Alacant, on tindrà lloc una manifestació des de Serveis Territorials (C/Carratala) fins a c/ Les Bruixes.
-
Us esperem.
Plataforma per l’Ensenyament Públic Marina Baixa
Altea a 5 de novembre del 2009, Marina Baixa
Altea a 5 de novembre del 2009, Marina Baixa
- ---------------------------------------
Diario Información. 25/11/2009
12 comentarios
12 comentarios
"La solución a la falta de centros escolares o de todos los espacios necesarios en colegios e institutos no puede pasar por los barracones". El portavoz de la Plataforma provincial en defensa de la enseñanza pública, Ismael Vicedo, detalló ayer la situación de los edificios educativos en l'Alacantí, donde más de la mitad tienen serias deficiencias y algún barracón para los alumnos.
--
EL PAÍS.EZEQUIEL MOLTÓ miércoles, 25 de noviembre de 2009 7:00:00
El sector educativo calienta motores con vistas a la movilización del próximo martes, 1 de diciembre. La Plataforma en Defensa de la Escuela Pública presentó ayer en Alicante varios informes que constatan el deterioro del sistema: evelado fracaso escolar, falta de oferta de educación infantil y descenso de becas. Ante este panorama los presupuestos de la Generalitat para 2010 "imposibilitan cualquier iniciativa creíble para paliar las deficiencias del sistema escolar y agravan las carencias actuales".
La Plataforma, que ha convocado manifestaciones bajo el lema Mou-te per l'ensenyament, presentó otro informe sobre educación infantil que evidencia que el Consell "no sólo ha incumplido la promesa de aumentar la oferta de 0 a 3 años, sino que ha dejado perder inexplicablemente más de 11 millones de euros del Gobierno de ayudas". Además, critica que no exista un estudio sobre el elevado índice de fracaso escolar. Los únicos índices fiables (índice de graduados en Secundaria, número de técnicos de FP y prueba de acceso a la Universidad) apuntan un constante descenso. El colectivo lamenta que el Consell Escolar Valencià esté "prácticamente paralizado" desde hace dos años y que los planes del ministerio, PROA o Escuela 2.0 "lleguen con dificultad" por culpa de la consejería. Y recordaron que la mitad de centros educativos de Alicante requieren mejoras.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada