dijous, 17 de març del 2011

Els sindicats i les associacions de directors de primària i secundària acorden una campanya reivindicativa a compte dels plans de millora de Conselleria

També han tractat les instruccions de Conselleria sobre la revisió de les instal·lacions esportives dels centres.Aquest matí s’ha realitzat una reunió amb representants de les associacions de directors de primària i secundària convocada per les organitzacions sindicals STEPV-Iv, FE CCOO-PV, CSI·F, ANPE i FETE-UGTPV.
En la reunió s’han tractat dos temes. D’una banda, la circular que està arribant a les direccions dels centres educatius sobre la revisió de les instal·lacions esportives que inclou una enquesta que ha de contestar la Secretaria del centre sobre l’estat de les instal·lacions. Aquesta enquesta compté nombroses preguntes tècniques que requereixen de coneixements tècnics específics. A més, no està contemplat en les funcions de la Secretaria del centres realitzar aquesta tasca, pròpia d’experts amb una formació específica. En eixe sentit, també s’ha acordat exigir el nomenament de la figura del Coordinador/a en Prevenció de Riscos Laborals en cada centre docent que l’administració es nega a realitzar, malgrat la insistència sindical any rere any.Els sindicats i els representants de les direccions dels centres també han acordat instar a la Permanent del Comitè de Seguretat i Salut Laboral, que es reuneix dimarts que ve, perquè sol·licite una reunió urgent amb el Director General d’Ordenació, Rafael Carbonell, que signa la circular. Es pretén clarificar que les secretaries i/o les direccions dels centres s’eximeixen de qualsevol responsabilitat davant les conseqüències sobre les deficiències de les instal·lacions esportives dels centres.
D’altra banda, també s’ha tractat en la reunió el Pla de Millora que han d’elaborar els centres aquest trimestre arran dels resultats de les proves diagnòstiques de 2n i 4t d’Educació Primària i 2n d’ESO en el curs 2009/10, en els quals va participar alumnat de 3r i 5è de Primària i de 3r d’ESO. El Pla de Millora és una demanda de la Conselleria d’Educació que ha arribat als centres mitjançant unes instruccions de la Secretària Autonòmica d’Educació, Concha Gómez.Davant d’aquesta qüestió, les organitzacions sindicals i de directors, volen manifestar que:1.- La petició de la Secretària Autonòmica és redundant, perquè els centres ja fan anualment plans de millora, que s’inclouen en la Memòria Anual i en la Programació General Anual dels centres.2.- No és el moment adequat per a realitzar aquest Pla de Millora, perquè arriba tard -enmig del segon trimestre del curs- i s’està treballant sobre resultats d’alumnat que actualment cursa 4t i 6è de Primària i 4t d’ESO. És a dir, alumnat que el curs que ve, en els dos últims casos, canviarà d’etapa educativa: d’una banda, a ESO i, de l’altra, a ensenyaments postobligatoris o deixaran el sistema educatiu.3.- D’acord amb les Instruccions i la naturalesa del Pla, sembla que els responsables de la situació educativa actual siga responsabilitat única i exclusiva del professorat, ja que l’administració s’eximeix de tota responsabilitat i fa recaure en els centres les mesures a prendre amb els recursos que ja tenen. És a dir, el Pla de Millora no va acompanyat de recursos personals, materials o de formació ni fa un plantejament integral que incloga a l’administració, docents, alumnat i famílies.4.- Les informacions que aporta Conselleria sobre els resultats de les proves no inclouen el perfil mitjà de l’alumnat, només el del propi centre, ja conegut pels equips directius i docents. En canvi, els resultats globals es presenten com un rànquing que impossibilita que cada centre puga establir comparacions pel desconeixement d’aquest perfil mitjà de l’alumnat.Davant de tot això, les organitzacions sindicals i de directors volen donar a conéixer el seu malestar per la realització d’aquest Pla de Millora en aquestes condicions i han acordat dur endavant una campanya en els centres docents perquè el Pla de Millora continga, a més del que especifiquen les Instruccions de la Secretària Autonòmica, propostes reivindicatives en el sentit de recuperar els recursos personals, pressupostaris, de programes d’atenció a la diversitat, de grups i desdoblaments que s’han retallat aquest curs en tots els centres educatius.Aquestes organitzacions consideren que és fonamental en la lluita contra el fracàs escolar comptar novament amb tots aquests recursos perduts per la política de retallades de l’administració educativa. Aquesta seria la primera mesura que hauria de prendre la Conselleria d’Educació en el seu Pla de Millora per la qualitat de l’ensenyament valencià.